سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

اهمیت لینکسازی داخلی در سئو

internal links

لینکسازی داخلی در سئو چه اهمیتی دارد؟

با لینکسازی داخلی شما به خزنده والگوریتم‌های گوگل میفهمانید که بهتر است به کدام صفحات سایت دسترسی داشته باشد و آنها را ایندکس کند. اگر شما با این قابلیت بسیار خارق‌العاده بصورت معقول رفتار کنید، لینکهای داخلی شما میتوانند اعتبار مناسب و قابل تعاملی را به صفحاتی که تمایل دارید انتقال دهند.
در واقع با کمک لینک‌سازی مطلوب و اصولی میتوانید رتبه بهتری در نتایج گوگل کسب کنید.

گوگل چگونه متوجه لینکسازی داخلی میشود؟

بصورت کلی در مباحث لینکسازی (چه داخلی و چه خارجی) اصطلاحی با نام عصاره لینک وجود دارد” که به ارزش یا سهمی گفته میشود که از یک صفحه به صفحه ای دیگر منتقل میشود و در واقع نحوه‌ انتقال اعتبار از طریق لینک مرجع به لینک مقصد را بما نشان میدهد.

درواقع وقتی لینکی به صفحهای داده شود، اعتبار صفحه مبدا به مقصد داده میشود. فرقی هم نمیکند که آن صفحه اعتبارش از صفحه ما کمتر باشد یا بیشتر، در هر صورت این اعتبار منتقل میشود. اگر لینک داده شده از آدرس خارجی باشد و برای سایت خودتان نباشد، باید دقت کنید که از کجا لینک میگیرید چون اعتبار چه خوب باشد و چه بد در هر دو صورت به سمت آدرس شما منتقل میشود. پس سعی کنید برای دریافت لینک از سایت هایی بجز سایت خودتان، لینکی با کیفیت مناسب دریافت کنید.

در واقع موتورهای جستجو تمام لینک هارا بعنوان یک ارزش تلقی میکنند و هرچقدر که لینک خارجی با کیفیت بالاتری داشته باشید، نزد گوگل اعتبار بیشتری خواهید داشت.

لینکسازی
لینکسازی داخلی

امنیت بیشتر لینک های داخلی:

بر خلاف لینک سازی های خارجی، شما در لینکسازی داخلی میتوانید طبق اهمیت هر صفحه و با توجه به ارتباط صفحات با یکدیگر، هر صفحه ی مرتبط با مطلبتان که مد نظرتان هست را بدون نگرانی از جریمه شدن، به صفحات مد نظرتان لینک بدهید، چراکه خود گوگل هم از این لینکسازی استقبال میکند. هرچقدر بهتر بتوانید ویژگی صفحات مختلف سایت را برای گوگل بهتر مشخص کنید، طبیعتاً شانس بیشتری برای کسب رتبه در آن کلمه یا صفحه‌ی مقصد خواهید داشت.

لینک به صفحات مهمتر:

وقتی به صفحه‌ای لینک میدهید در واقع دارید به آن صفحه اعتبار منتقل میکنید. اگرچه این اعتبار در ابزار های رتبه بندی سئو یا مشاهده نتایج بک‌لینک مشخص نیست و به‌اندازه گرفتن اعتبار از وبسایتهای دیگر ارزشمند نیست، اما بصورت کلی برای صفحات شما موثر و تاثیرگذار است. بر همین اساس داشتن یک استراتژی مناسب برای لینک‌ به دیگر صفحات میتواند در رتبه بندی صفحات شما تاثیرگذار باشد.

استراتژی اولیه در لینکسازی داخلی:

  • صفحاتی که برایتان مهمتر است و قصد دارید که این صفحات رتبه بهتری کسب کنند را مشخص کنید.
  • برای صفحات مشخص شده، کلماتی کلیدی مناسب بهمراه  کلمات مترادفشان انتخواب کنید.
  • سپس برای صفحات مهم و انتخواب شده با کمک کمات کلیدی و مترادفشان اقدام به ساختن لینک کنید
  • برای یافتن مابقی کلمات کلیدی که تمایل به ساخت لینک برای آنها د میتوانید از تکنیک زیر استفاده نمایید:

site:yoursite-address intext:کلمه کلیدی مد نظر شما

انتخاب لینک داخلی
نحوه سرچ برای یافتن لینک داخلی مناسب با توجه به عبارت کلیدی

توجه داشته باشید از قرار دادن فاصله اضافی غیر از دستور قرار داده شده خودداری نمایید، همچنین از انتخاب یک کلمه کلیدی برای چند صفحه خودداری نمایید، چراکه بهتر است هر کلمه کلیدی به یک صفحه مشخص لینک داده شود و با لینک دادن یک کلمه به صفحات مختلف باعث پخش شدن اعتبار آن عبارت به صفحات مختلف میشوید و در واقع صفحه‌ی مورد نظر شما نمیتواند در آن کلمه به رتبه دلخواهتات دست یابد.

webzon
44
ارسال دیدگاه
توسط
تومان